دهلی نو :
خطوط راه آهن ₹ 2،142 کرور برای راه اندازی قطارهای ویژه شرامیک برای حمل و نقل کارگران مهاجر در خانه در حین انسداد ویروس کرونا هزینه کرده اند ، اما درآمد رسمی فقط ] 429 کرور بدست آورده است ، اطلاعات رسمی نشان می دهد.
طبق داده های موجود در PTI ، بالاترین مبلغ پول – ₹ 102 کرور – توسط دولت گجرات به عنوان کرایه حمل بیش از 15 کارگر مهاجر لک برای بازگشت به ایالت های اصلی خود در 1027 قطار پرداخت شده است.
پس از آن ماهاراشترا ، که به ₹ 85 کرور برای حمل 12 کارگر لاک در 844 قطار پرداخت کرد. تامیل نادو rant 34 كورور به راه آهن برای حمل و نقل حدود چهار كارگر مهاجر لاك به كشورهای خود در 271 قطار پرداخت كرد.
ایالاتی مانند اوتار پرادش ، بیهار و بنگال غربی که به طور کلی ایالت های منبعی برای کارگران مهاجر محسوب می شوند ، ₹ 21 کرور ، ₹ 8 کرور و 45 64 پرداخت کردند داده ها نشان می دهد به ترتیب برای حمل و نقل مهاجران.
داده های دریافت شده از طریق برنامه RTI که توسط فعال Ajay Bose ثبت شده است ، نشان می دهد که راه آهن تا 29 ژوئن 424 کرور [تا زمانی که اکثر 4،615 قطار راه اندازی شده بود] 428 کرور درآمد کسب کرده است.
علاوه بر این ، با اجرای 13 قطار در ماه جولای ، حدود ₹ 1 کرور درآمد کسب کرد.
مجموعه دیگری از داده ها ، دریافت شده از راه آهن در مورد هزینه های آن ، نشان می دهد که آنها ₹ 3،400 قطار مخصوص شرامیک را برای هر مسافر هزینه کرده است که بالغ بر ₹ 2،142 کرور برای حدود 63 هزار کارگر مهاجر است در کل کشتی.
یک مقام ارشد راه آهن گفت: حمل و نقل ملی فقط موفق به بازپس گیری 15 درصد هزینه عملیات از ایالت ها شده و 85 درصد بقیه به عهده وزارتخانه است.
"میانگین کرایه هر نفر در قطارهای ویژه شرامیک 600 ₹ 600 است. با این حال ، ما ₹ 3،400 نفر برای هر مسافر هزینه كرده ایم كه در مجموع مبلغ ₹ 2،142 کرور است. این مقام رسمی تأیید کرد و با حمل 63 کارگر مهاجر مایل به خانه از اول ماه مه ، درآمد ₹ 429 کرور درآمد کسب کردیم.
وی گفت ، با این حال ، این تلاش راه آهن را نباید از منشور سود و زیان دید.
hatآنچه که راه آهن در طی همه گیری انجام داد بخشی از تلاش متحد برای کمک به مبارزه با همه گیری بود. این نباید از نظر سود و زیان دیده شود ".
روز پنجشنبه ، راه آهن گفت که تمام تقاضای ایالت ها برای قطارهای ویژه شرامیک را برآورده کرده است ، آخرین سرویس در 9 ژوئیه است.
پس از هزاران نفر که به دلیل محدودیت های حمل و نقل قفل شده ، هزاران نفر تلاش کردند که پیاده به خانه بروند ، راه آهن شرامیک ویژه را از اول ماه مه برای انتقال کارگران مهاجر به ایالت های اصلی خود آغاز کرد.
در 9 ژوئیه ، دو قطار آخر از ایستگاه مرکزی چنای حرکت کردند – یکی به جودپور با 1449 مسافر و دیگری به هورا با 1620 مسافر ، مقامات گفتند.
راه آهن اعلام کرد که در ماه مه 4109 قطار شرامیک راه اندازی کرده است که در ژوئن به 493 قطار رسیده و در ماه ژوئیه به 13 قطار رسیده است.
مقامات گفتند که بیشتر این قطارها از گجرات و پس از آن ماهاراشترا سرچشمه می گرفتند و مقصد آنها اوتار پرادش و بهار بود.
این داستان از طریق خوراک آژانس سیم بدون تغییر در متن منتشر شده است. فقط عنوان تغییر کرده است. مشترک شدن در خبرنامه های نعنا * یک ایمیل معتبر وارد کنید * از اینکه در خبرنامه ما مشترک شدید متشکریم.
هیچ داستانی را از دست ندهید! با Mint در ارتباط و مطلع باشید.
دانلود
برنامه ما اکنون !!
مباحث
.